سیستم همکاری در فروش چیست؟
آموزش کسب و کار, کسب درآمد اینترنتی، استخدام، کنکور
آموزش کسب و کار, کسب درآمد,کسب درآمد اینترنتی , استخدام، کاریابی، کنکور و دانشگاه

سیستم همکاری در فروش چیست؟

آیا می‌دانید این سیستم کارآمد که بسیاری از مردم از آن منتفع می‌شوند چیست و چگونه کار می‌کند؟

این سیستم فرآیندی است که در آن افراد با استفاده از بازاریابی محصولات شرکت‌ها  کسب درآمد می‌کند که برخلاف مفهوم پیچیده آن، فرایندی آسان و بدون پیچیدگی است. بدین ترتیب که بازاریاب وابسته بازار طرفدار آن محصول را شناسایی و برای آن گروه خاص تبلیغ می‌کند. با استفاده از این شیوه  هم مصرف کنندگان از محصول دلخواه خود مطلع می‌شوند و هم درصدی از قیمت محصول به عنوان کمیسیون به بازاریاب تعلق می‌گیرد.

سیستم همکاری در فروش چگونه کار می‌کند؟

از آنجا که سیستم همکاری در فروش از طریق تقسیم فرایند بازاریابی محصولات بین بازاریابان مختلف که به صورت مستقل از یکدیگر کار می‌کنند، عمل می‌کند، می‌تواند به عنوان اهرمی مهم در استفاده از توانایی‌های افراد گوناگون برای ارایه یک استراتژی بازاریابی کارامد و موثر تلقی شود.

فرایند بازاریابی در این سیستم سه رکن مهم دارد که عبارتند از:

تولید کنندگان محصول
همکاران فروش و یا تبلیغ کنندگان
مصرف کنندگان
برای اطمینان حاصل کردن از آنکه فرایند همکاری در فروش می‌تواند سیستم موثری باشد، رابطه اشتراکی‌ بین این سه گروه را با هم بررسی می‌کنیم:

فروشندگان و تولید کنندگان محصولات

یک فروشنده می‌تواند یک کارآفرین کوچک باشد و یا یک تشکل اقتصادی بزرگ، حتی می‌تواند یک دستفروش، یک خرده فروش، یک بازرگان و یا یک شرکت تولیدی باشد. یک محصول هم می‌تواند ماهیت فیزیکی مانند( لوازم خانه) وهم ماهیت خدماتی مثل (آموزش حرفه آرایشگری) داشته باشد. حالا ممکن است که فروشندگان خودشان فرایند بازاریابی را انجام دهند و یا اینکه به بازاریابان مستقل بسپارند. البته فروشندگان محصولات با برندهای تجاری شناخته شده نیازی به مشارکت فعالانه در امر بازاریابی ندارد و ممکن است فرایند بازاریابی را خودشان انجام دهند و درآمد حاصل از آن را به خود اختصاص دهند.

همکاران فروش و یا تبلیغ کنندگان

بازاریاب و یا توزیع کننده محصول ممکن است یک شرکت و یا یک فرد باشد که محصول را از طریق یک پروسه بازاریابی جذاب به خریداران بالقوه عرضه می‌کند. به عبارت دیگر یک بازاریاب مصرف‌کننده را قانع می‌کند که محصول موردنظر ارزشمند و مفید است و آنها را ترغیب می‌کند که کالا را خریداری کنند. با این کار از طریق خرید محصول توسط مصرف کننده درآمد کسب می‌کنند.

بازاریابان معمولا گروه خاصی از مصرف‌کنندگان را با توجه به منافع‌شان مخاطب خود قرار می‌دهند، این کار سبب می‌شود که افرادی را جذب کنند که پتانسیل خرید کردن دارند و باعث افزایش فروش برای آنها شوند.

مصرف کنندگان

مصرف کنندگان بازیگران اصلی این سیستم بازاریابی به شمار می‌روند. بازاریابان از طریق رسانه‌ها و وب‌سایت‌ها محصولات را با آنها به اشتراک می‌گذارند. هر زمان که مشتری جنسی را خریداری کرد، تولید کننده و بازاریاب وابسته هر دو منتفع خواهند شد. بهتر است بدانید گاهی اوقات ممکن است بازاریاب این موضوع را به مشتری اطلاع دهد که از خرید آنها کمیسیون دریافت می‌کند که ممکن است خریداران نسبت به این موضوع کاملا بی‌تفاوت باشند و موضوع قابل توجهی برای آنها لحاظ نشود.

به ندرت خریداران حاضر به پرداخت مبلغی مازاد برای خرید خود به بازاریابان می‌شوند. برای همین معمولا سهم درآمدی بازاریاب در سود محصول گنجانده می‌شود.با خرید محصول توسط مشتری چرخه خرید تکمیل می‌شود و محصول را از طریق یک روال عادی دریافت می‌کند؛ بدون آنکه سیستم همکاری در فروش تاثیری در نحوه تحویل کالا برای او داشته باشد.

نحوه پرداخت سود به بازاریابان به چه شکل است؟

سیستم همکاری در فروش یک روش سریع و آسان برای کسب درآمد بوده و هیچ دردسری در فروش محصولات برای بازاریابان نحواهد داشت. این سیستم برای کسانی که به‌دنبال فروش آنلاین و کسب درآمد از طریق آن هستند، بسیار مناسب است. اما سؤال اینحاست که بازاریابان پس از ایجاد ارتباط بین خریدار و فروشنده، سهم خود از فروش را به چه شکل دریافت می‌کنند؟ جواب این پرسش کمی پیچیده است.

مصرف کنندگان همیشه به کالایی نیاز ندارند که بازاریابان هم بتواند یک الگوی مشخص داشته و از طریق آن سهم خود را محاسبه و دریافت کند، از طرف دیگر اندازه‌گیری میزان افزایش حاشیه سود تولید کننده، که مربوط به فرایند بازاریابی می‌شود، امری دشوار است، اما  با این حال می‌توان به چندین روش این سهم را حساب کرد:

پرداخت سود درازای فروش هر واحد

این روش ساختار استاندارد سیستم همکاری در فروش را شکل می‌دهد. تولید کننده درصدی از قیمت کالای فروخته شده را پس تسویه آن توسط مشتری، به بازاریاب پرداخت می‌کند.

پرداخت در ازای هدایت مشتریان به وب‌سایت فروشنده

این روش نسبتا از دشواری بیشتری برخوردار است، به این صورت که بازاریاب باید مشتری را متقاعد کند که الگوی خرید خود را تغییر داده و از وب سایت فروشنده بازدید نماید. همچنین مشتری را ترغیب کند که اقدامات مورد نظر فروشنده از جمله ( ثبت‌نام، ایجاد اکانت کاربری در سایت، ثبت نظر و پیشنهاد و به طور کلی ثبت بازخورد از محصول، نصب اپلیکیشن کمپانی و عضویت در خبرنامه وب سایت فروشنده) را انجام دهد.

پرداخت در ازای بازدید بیشتر از وب سایت فروشنده

این روش بر روی ایجاد انگیزه در مشتری برای خرید توسط بازاریاب تمرکز دارد، به ‌طوریکه مشتری از پلت‌فرم بازاریابی به سوی وب‌سایت فروشنده تغییر مسیر دهد. به این معنی که بازاریاب باید مصرف‌کننده را به اندازه‌ای کنجکاو کند که از وب‌سایت بازاریاب به وب‌سایت فروشنده تغییر مسیر دهد که کمیسیون آن از طریق محاسبه مقدار ترافیک افزایش‌یافته در وب‌سایت مقصد پرداخت می‌شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: سه شنبه 14 آذر 1402برچسب:,
ارسال توسط پول دوست